Online magazine 365 dagen bloemen scoort 8,5

Online magazine 365 dagen bloemen scoort 8,5

Bloemisten waarderen het online seizoensmagazine met een 8,5, zo blijkt uit het bloemistenonderzoek van Royal FloraHolland. Het onderzoek is uitgevoerd in Nederland, Engeland, Duitsland en Frankrijk. Het online seizoensmagazine kenmerkt zich door seizoensinspiratie en -verkoopkansen met bijzondere bloemen. De redactie introduceert deze week de herfsteditie, met daarin bekende en nieuwe geefmomenten. Inmiddels telt het online seizoensmagazines 6.500 abonnees.

Dit voorjaar heeft Royal FloraHolland in opdracht van de promotiecommissie een bloemistenonderzoek uitgevoerd onder bloemisten in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Met als doel: inzicht hebben in de bekendheid van de campagne 365 dagen bloemen en de waardering voor de communicatiemiddelen zoals het online seizoensmagazine. "Het waarderingscijfer 8,5 van het online seizoensmagazine is ongekend hoog," licht Josephine Klapwijk, marktonderzoek Royal FloraHolland toe. "Over de landen zijn er verschillen, maar in het algemeen laten respondenten weten dat de fotografie, seizoensinformatie en -inspiratie hen het meeste aanspreekt."  

Herfst: sharing is caring
De herfsteditie van het online seizoensmagazine kenmerkt zich door een mooie balans tussen inspiratie, informatie en activatie. Prikkelende fotografie, gecombineerd met korte informatieve teksten over de bijzondere producten van het seizoen. De bloemist kan zich eenvoudig abonneren op het gratis seizoensmagazine. Bovendien profiteert de lezer van gratis promotiepakket met fotografie, posters en bloemenweetjes in vier talen (NL, DU, EN, FR) die gemakkelijk deelbaar en inzetbaar zijn voor de eigen winkelvloer, social media en webwinkel.   

365 dagen bloemen
In opdracht van de promotiecommissie 365 dagen bloemen wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland.   

Bron: Goedemorgen

Deel artikel