Nieuwe Head of Sales voor Syngenta Flowers

Nieuwe Head of Sales voor Syngenta Flowers

Op 1 juni jl. heeft Syngenta Flowers Edwin Zuidgeest aangesteld als Head of Sales voor Nederland en België. Zuidgeest brengt ruime teler - en tuinbouwervaring mee die het streven van het bedrijf zal ondersteunen om telers een waardepropositie te bieden die past bij hun uitdagingen en ambitie.

Nadat hij zelf vanaf begin 2000 teler was, bracht Zuidgeest de afgelopen vijftien jaar van zijn carričre door bij Royal FloraHolland, waar hij nauw samenwerkte met telers. In zijn nieuwe functie bij Syngenta Flowers zal hij leiding geven aan het Nederlandse en Belgische verkoopteam en nauw samenwerken met het retail account management team van het bedrijf.

Als zoon van een teler en zelf teler van groenten - en bloemenplanten heeft Zuidgeest een lange loopbaan in de tuinbouw. Hij begrijpt de uitdagingen van de sector en het belang om op de hoogte te blijven van de marktontwikkelingen. "Wat ik bij Royal FloraHolland heb geleerd is om telers te helpen bij een goede bedrijfsvoering," zegt Zuidgeest. "Samen met een team van mensen bij Royal FloraHolland hebben we hen een belangrijke dienst bewezen door hen onder andere te helpen verder te professionaliseren en de behoeften uit de markt om te zetten in kansen voor hun bedrijf. De markt verandert snel, lijnen worden korter, er moet sneller geanticipeerd worden op ontwikkelingen en er is sprake van consolidatie bij telers en hun afnemers. Bedrijven worden specialistischer en automatisering wordt steeds belangrijker om snel op ontwikkelingen in te kunnen spelen."

Achter al deze ontwikkelingen ziet Zuidgeest grote kansen in de markt: "Met de sterke genetica van Syngenta Flowers kunnen we kwekers voorzien in de groei van de sector die de komende jaren zal plaatsvinden. Alleen samen komen we verder." Head of Sales voor Europa bij Syngenta Flowers, Olivier Clisson, is zeer verheugd en trots Zuidgeest aan boord te mogen heten. "Ons doel is om een fit-for-purpose aanbod te brengen wat betreft producten en diensten. Eén van de grootste uitdagingen is dat er niet echt één Europese markt is, maar een optelsom van markten met hun eigen bijzonderheden op het gebied van genetica, kleurmengsels, productvormen enzovoort. Dit geldt met name voor de Nederlandse en Belgische markt, die naast zeer gespecialiseerde telers ook een sterke invloed van de groothandel en retail kent, wat deze markt vrij uniek maakt. De toevoeging van Edwin ondersteunt het inbrengen van de juiste ken nis op dit gebied in ons bedrijf, wat echt de ontbrekende schakel is tussen de teler en de retailketen. Het onderstreept onze bereidheid om onze klanten op de best mogelijke manier van dienst te zijn."

Vanuit een Europees perspectief heeft Syngenta Flowers de ambitie om zijn leidende positie in Europa te versterken, door telers niet alleen te bedienen met een fit-for-purpose aanbod, maar vooral ook eersteklas genetica en duurzame kwaliteit. Recente investeringen in onze productie- en veredelingsprogramma's, zoals Xcarrier-trays voor jonge planten, interspecifieke veredeling, en technologieën zoals het gebruik van drones voor plantmonitoring, zijn het bewijs van die ambitie. Ook hebben alle planten die op Syngenta-locaties in Europa worden geproduceerd een GLOBALG.A.P.- certificaat, waaruit blijkt dat het bedrijf zich op lange termijn inzet en investeert in verantwoord ondernemen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel