'Samen adviesdiensten verbeteren, dat loont'

'Samen adviesdiensten verbeteren, dat loont'

Royal FloraHolland voert jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit onder leden en kopers voor inzicht in de tevredenheid over de dienstverlening en het vertrouwen in de organisatie. Naast een algemeen onderzoek, worden ook klantonderzoeken naar specifieke thema’s gedaan. Zoals bijvoorbeeld de data- en adviesdiensten die worden geboden.

"Ondernemen vergt tijd en aandacht, naast kennis van diverse onderwerpen en processen. Daarom helpen we kwekers en kopers met een breed aanbod aan data- en adviesdiensten bijvoorbeeld om inzicht te krijgen in markt- en prijsontwikkelingen, advies over je commerciële strategie en het vergroten van je netwerk. Eén van de diensten die we aanbieden is 'Afzetadvies' waarmee we helpen je marktkennis te vergroten en je marktpositie te versterken. We hebben de waardering voor deze adviesdienst recent onderzocht."

Tevredenheidsonderzoek afzetadvies
90% van de ondervraagden beoordeelde de dienst Afzetadvies in 2022 met goed, zeer goed of uitstekend. "We zien ook dat onze consultants echt toegevoegde waarde bieden en daarom erg gewaardeerd worden. In 2021 werd 95% van de medewerkers beoordeeld met goed, zeer goed of uitstekend. In 2022 is deze score gestegen naar 100%. Dat is iets waar we enorm trots op zijn”, aldus Jeroen Beijer, dienstenmanager bij Royal FloraHolland. “We nemen dit soort gegevens mee in hoe we de dienstverlening vormgeven. Bijvoorbeeld door niet alleen te focussen op data en dashboards maar juist de consultant een belangrijkere adviesrol te geven.”

Direct verbeteren
“We zagen in de resultaten dat een aantal opmerkingen vaker terugkwamen. Zo gaf men aan behoefte te hebben aan advies over hoe ze zich kunnen onderscheiden van hun concurrentie, en keuzes kunnen maken in hun strategie richting kopers” aldus Jeroen. "Vervolgens hebben we alle signalen en verbetersuggesties voor Afzetadvies uitgewerkt in een aantal centrale thema’s en die getoetst bij kwekers. Uit alle thema’s zijn er 4 geselecteerd om concreet mee aan de slag te gaan. Tijdens een interactieve sessie met kwekers op 22 april hebben we samen bedacht en uitgewerkt hoe we deze 4 thema’s het beste kunnen invullen."

De kracht van samenwerken
"We hebben nu 4 thema’s gedefinieerd binnen Afzetadvies. Elk kwartaal pakken we één concreet thema op om te verbeteren. Naast adviesdiensten hanteren we eenzelfde samenwerkingsaanpak voor verbeteringen op onze informatie- en kwaliteitsdiensten. Zo werken we dagelijks samen aan de verbetering van onze dienstverlening om kwekers hulp te bieden bij ondernemen waar ze echt op zitten te wachten."

Wil je meer weten over de commerciële diensten van Royal FloraHolland of meedenken over de verbetering van de dienstverlening? Dat kan op verschillende manieren. Neem hiervoor contact op met het Klant Contact Center via +31 88 789 89 89.

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Meest gelezen