Efficiencyslag door focus bij retailtak Floral Trade Group

Efficiencyslag door focus bij retailtak Floral Trade Group

Per 1 november is Retail Flowers & Plants dé inkoop- en productiespecialist in sierteelt producten voor het retail kanaal binnen Floral Trade Group. De merken Summaflor, Zyon en Heeringa blijven als commerciële labels herkenbaar richting de klanten. Onder Retail Flowers & Plants zijn de afzonderlijke bedrijven Summaflor en Retail Flowers (Zyon en Heeringa) samengevoegd tot één sterke organisatie die haar klanten bedient met de labels Summaflor, Zyon en Heeringa. Door de samenvoeging van verschillende activiteiten onder de vlag van Retail Flowers & Plants worden de synergie voordelen benut. Op deze manier wordt er optimaal efficiënt gewerkt, is er voldoende omvang om te blijven innoveren met verantwoorde investeringen en kunnen duurzame relaties met kwekers en leveranciers verder worden uitgebouwd.

Waar Retail Flowers & Plants zich richt op de inkoop en productie hebben de commerciële labels Summaflor, Zyon en Heeringa hebben elk hun eigen focussegment richting de Europese retail klanten. Zo heeft Summaflor snijbloemen en boeketten als specialisme en richt Zyon zich op kamerplanten, tuinplanten en arrangementen. Heeringa heeft als focus de verwerking van seizoensbloemen.

“Met deze strategische stap worden specifieke werkgebieden op inkoop, productie en commercie omvangrijker waardoor er meer focus kan worden aangebracht” aldus Wim van der Plas CEO Floral Trade Group. “Hierdoor komt ons jarenlange vakmanschap maximaal tot zijn recht met behoud van een hoge kwaliteitstandaard.”
De directie van Retail Flowers & Plants vult aan “Door deze opzet zijn we daarnaast ook in staat om het juiste talent aan te trekken, krachtige teams te creëren, hebben we specialismes op de juiste plek en kunnen we mensen boeien en binden, binnen ons kleurrijke bedrijf.”

 

Bron:

Deel artikel