Fleuroselect krijgt een nieuwe visuele identiteit
Geplaatst op 25 augustus 2022
Logo en slogan zijn democratisch gekozen door het bestuur en benadrukken de waarden van Fleuroselect. Ze tonen de unieke internationale positionering van de organisatie in het hart van de pot- en perkplantenwereld voor veredelaars, telers en distributeurs. Ann Jennen, secretaris-generaal bij Fleuroselect, is blij met het resultaat: "Onze nieuwe visuele identiteit symboliseert het idee dat veredeling een van de drijvende krachten van onze branche is. Het logo maakt gebruik van ons vertrouwde kleurenpalet en brengt twee elementen samen die de kern van onze organisatie vormen: planten en onze internationale reikwijdte. De slogan benadrukt dat de leden van Fleuroselect een essentiële rol spelen in de pot- en perkplantenindustrie."
Media Concept - het bureau dat de nieuwe visuele identiteit bedacht en creëerde - respecteerde tijdens de ontwikkeling enerzijds de betekenis van het bestaande logo en bracht anderzijds een moderne twist in die afgestemd is op de huidige organisatiedoelen. Robert Wacker, Managing Director bij Media Concept, legt uit: "Als Extraordinary Member van Fleuroselect zijn we trots dat we de kans kregen om het nieuwe Fleuroselect-logo te ontwerpen. Het resultaat is nauw verbonden met de wortels van deze unieke organisatie en geeft duidelijk de toewijding van Fleuroselect weer om een internationale partner te zijn voor de hele veredelingswereld, nu en in de toekomst."
Naast het logo zijn ook de Gold Medal en Approved Novelty merklogo's bijgewerkt om de nieuwe stijl weer te geven. Fleuroselect blijft zich inspannen om een organisatie te zijn door de leden, voor de leden. Samen vormen zij de hartslag van de bloemenwereld.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws