Anthura: 'Plant is emotioneel product'

Anthura: 'Plant is emotioneel product'

Anthura in Bleiswijk heeft niets te klagen over de vraag naar planten tijdens de coronacrisis, zo laat het bedrijf in het AD weten. Vooral uit China is de vraag groot. "Hoe roder de bloemen, hoe mooier ze het vinden."

Opeens begonnen de Chinezen massaal planten naar vrienden en bekenden te sturen. Marco van Herk vertelt met een glimlach over een van de meest bewogen periodes in het ruim 80-jarige bestaan van het Bleiswijkse sierteeltbedrijf Anthura. Na de eerste paniek komen de kwekers aardig uit de coronacrisis. Dankzij China. "Dat heeft ons ook verbaasd."

Anthura teelt orchideeën en anthuriums. Het familiebedrijf met jaaromzet van rond de 100 miljoen euro exporteert over de hele wereld en heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, Macedonië en China. Als één bedrijf de pandemie moet merken, is dit het wel. En dat is ook zo.

Lees hier het volledige interview met commercieel directeur Marco van Herk

Bron: AD

Deel artikel